Projekt-ID:1087 • Ausrichtung: national • 101 110 925
akt. laufend
Zwischen Theorie und Praxis? Multiperspektivische Analyse der Beweggründe, Bedingungen und Hürden von Lehrkräfteabordnungen an Hochschulen für die wissenschaftliche WeiterqualifizierungBetween theory and practice? Multi-perspective analysis of the motivations, conditions, and obstacles involved in teachers going to universities for further academic qualification
Projekt • Fak. 1 • Erziehungswissenschaft - Allgemeine Pädagogik
Projektdauer:
01.02.25 bis 30.09.27
Kurzinhalt:
Ziel des Projektes ist die empirische Analyse und theoriegeleitete Interpretation der Beweggründe, Bedingungen und Hürden von Lehrkräfteabordnungen an Hochschulen für die wissenschaftliche Weiterqualifizierung via Promotion und Postdoc-Phase. Diese Zielgruppe gilt gemeinhin als wichtiges Bindeglied, um eine schulpraxisnahe Forschung
The aim of the project is to conduct an empirical analysis and theory-based interpretation of the motivations, conditions, and obstacles involved in teachers leaving schools to pursue further academic qualifications at universities via a doctorate or postdoc phase. This target group is generally considered an important link in enabling research and