Wie verarbeiten Kinder mit Spezifischen Sprachentwicklungsstörungen (SSES) im Vergleich zu Kindern mit altersgemäßer Sprachentwicklung grammatisches Genus online beim auditiven Sprachverstehen? |
Projekt - Fak. 1 - Sonderpädagogik - Sprachwissenschaft |
|
Status: | abgeschlossen |
|
Kurzinhalt: | The ability to decode the phonological, lexical and grammatical structure of a speech signal is an important prerequisite for language comprehension and as a consequence for a successful educational and psychosocial development. For most children the cognitive processing systems underlying linguistic decoding abilities develop easily in the course of [vollständig anzeigen] |
|
titel: (andere Sprache) | How do children with Specific Language Development Disorders (SSES) process grammatical genre online in auditory language comprehension compared to children with age-appropriate language development? |
|
Ergebnis: | Like many other languages, German employs a linguistic category called “grammatical gender”. In gender-marking languages each noun is assigned to a particular gender-class (in German: masculine, [vollständig anzeigen] |
|
Projektdauer: | 01.11.2018 bis 31.05.2021 |
|
Projektbeteiligte: | Prof. Dr. Cholewa, Jürgen (Leitung) [Profil]
|
|
|
In Zusammenarbeit mit: | Prof. Dr. Thomas Günther; Child Neuropsychology Section, Department of Child and Adolescent Psychiatry, Psychotherapy and Psychosomatics, Medical Faculty, RWTH Aachen University, Germany |
|
|
|
|
|
Verweis auf Webseiten: | |
|
Angehängte Dateien: | | Günther, T. & Cholewa, J. (2016) Wie verarbeiten Kinder mit und ohne SSES grammatisches Genus online beim auditiven Sprachverstehen? Poster presented at 2. LingUnite Conference, 14.10.16; RWTH Aachen | | Bürsgens, A.; Cholewa, J. & Günther, T. (2019) Poster presented at the 20th European Conference on Eye Movements, ECEM 2019, August 18th - 22nd, Alicante, Spain |
|
|