Forschungs- & Publikationsdatenbank

abgeschlossen
Projekt - Fak. 1 - Sonderpädagogik - Sprachwissenschaft
Projektdauer: 01.11.18 bis 31.05.21

Wie verarbeiten Kinder mit Spezifischen Sprachentwicklungsstörungen (SSES) im Vergleich zu Kindern mit altersgemäßer Sprachentwicklung grammatisches Genus online beim auditiven Sprachverstehen?
How do children with Specific Language Development Disorders (SSES) process grammatical genre online in auditory language comprehension compared to children with age-appropriate language development?

Kurzinhalt:
The ability to decode the phonological, lexical and grammatical structure of a speech signal is an important prerequisite for language comprehension and as a consequence for a successful educational and psychosocial development. For most children the cognitive processing systems underlying linguistic decoding abilities develop easily in the course of
Ergebnis:
Like many other languages, German employs a linguistic category called “grammatical gender”. In gender-marking languages each noun is assigned to a particular gender-class (in German: masculine, ...
Projektbeteiligte:
Prof. Dr.  Cholewa, Jürgen (Leitung) Profil
In Zusammenarbeit mit:Prof. Dr. Thomas Günther; Child Neuropsychology Section, Department of Child and Adolescent Psychiatry, Psychotherapy and Psychosomatics, Medical Faculty, RWTH Aachen University, Germany
Verweis auf Webseiten:
keine
Angehängte Dateien:
Günther, T. & Cholewa, J. (2016) Wie verarbeiten Kinder mit und ohne SSES grammatisches Genus online beim auditiven Sprachverstehen? Poster presented at 2. LingUnite Conference, 14.10.16; RWTH Aachen
Bürsgens, A.; Cholewa, J. & Günther, T. (2019) Poster presented at the 20th European Conference on Eye Movements, ECEM 2019, August 18th - 22nd, Alicante, Spain
Projekt-Id: 721
Erfasst von Cholewa, Jürgen(Prof. Dr. ) am 14.10.19
Zuletzt geändert von Pretsch, René am 16.12.22