Publikationsübersicht von: Graf, S. | Stand: 15.02.2025; 07:48 Uhr | 
|
 |
Beiträge in Sammelbänden
Welzel-Breuer, M., Marmé, N., Graf, S., Glaser, J. & Krebs, A. K. (2019). Inquiry and Chain Reaction in Germany: Challenges, Opportunities, Activities, and Results, Comparative Perspectives on Inquiry-Based Science Education (S.99-121). Hershey, PA: IGI Global. 
Welzel-Breuer, M., Graf, S. & Rueda Muñoz, A.E. (2010). International Differences in Using ICT as a Source of Development, The Effective Use of Computer Aided Teaching and Learning Material in Science Teaching. Handbook for a teacher training course (S.12-18). Plovdiv: Plovdiv University Press "Paisii Hilendarski". 
Bücher
"We're better, connected" Empirical study on the potential of international science teacher trainings . Graf, S. (2019). "We're better, connected" Empirical study on the potential of international science teacher trainings . Münster: Waxmann.  |
Herausgeberwerke
Koistinen L., Krzywacky H., Welzel-Breuer M. & Graf S. (Hrsg.) (2010). The Effective Use of Computer Aided Teaching and Learning Material in Science Teaching. Handbook for a teacher training course. Plovdiv: Plovdiv University Press “Paisii Hilendarski”. 
Vorträge
Graf, S. & Welzel-Breuer, M. (2020). Fortbildung als Schnittstelle für den Transfer: Eine Bestandsaufnahme, Wien. 
Graf, S. & Welzel-Breuer, M. (2018). Hypothesen zum Design internationaler Lehrerfortbildungen, Regensburg. 
Welzel-Breuer, M., Marmé, N., Graf, S., Glaser, J. & Krebs, A. K. (2017). Chain Reaction: ein FP 7-Projekt und seine Ergebnisse - Die Herausforderung: forschendes Lernen in den Unterricht integrieren, Zürich. 
Graf, S. & Welzel-Breuer, M. (2017). Optimierungsansätze für internationale Lehrerfortbildungen, Zürich. 
Marmé, N., Glaser, J., Graf, S. & Welzel-Breuer, M. (2017). Schüler-Forschungsthemen im EU-Projekt Chain Reaction, Zürich. 
Marmé, N., Glaser, J., Graf, S. & Welzel-Breuer, M. (2015). Chain Reaction – a sustainable approach to Inquiry Based Science Education, Bremen. 
Graf, S. & Welzel-Breuer, M. (2015). Naturwissenschafts-Lehrerfortbildung und professionsbezogene Gespräche, Bremen. 
Graf, S. & Welzel-Breuer, M. (2014). Naturwissenschafts-Lehrerfortbildung und professionsbezogene Gespräche, München. 
Graf, S. & Welzel-Breuer, M. (2014). Science teacher training and subject related conversations, Zypern. 
Graf, S. & Welzel-Breuer, M. (2013). Analyse von Kommunikationsprozessen in einer naturwissenschaftlichen Lehrerfortbildung., Hannover. 
Welzel-Breuer, M., Graf, S., Sanchez, E., Fontanieu, V., Raykova, Z., Erb, R., Lavonen, J. & Ioannidis, G. (2010). Application of Computer Aided Learning environments in Schools of Six European Countries, Istanbul. 
Welzel-Breuer, M., Graf, S., Sanchez, E., Fontanieu, V., Buty, C., Stadler, H. & Nagel, C. (2010). IKT im naturwissenschaftlichen Unterricht in 6 Europäischen Ländern, Dresden. 
Lavonen, J., Krzywacky, H., Sanchez, E., Fontanieu, V., Erb, R., Bühler, B., Jurke, T., Welzel-Breuer, M., Graf, S., Nagel, C., Raykova, Z. & Ioannidis, G. (2010). Promoting science teachers' ability to adopt usable ICT tools in practice: design of a European teacher education course, Bled. 
|
|