![]() | Jun.-Prof. Dr. Lindenberg, Katajun Fak. 1 - Psychologie ![]() Pädagogische Hochschule Heidelberg Institut für Psychologie Juniorprofessur für Entwicklungspsychologie Keplerstr. 87 D-69120 Heidelberg ![]() |
12-Monats-Effekte der PROTECT Studie: Wirksamkeit eines kognitiv-verhaltenstherapeutischen Trainings zur indizierten Prävention von Internetbezogenen StörungenLindenberg, K. (2018). 12-Monats-Effekte der PROTECT Studie: Wirksamkeit eines kognitiv-verhaltenstherapeutischen Trainings zur indizierten Prävention von Internetbezogenen Störungen, Sucht, 64(S1), 78-79. | Artikel Details |
A Phenotype Classification of Internet Use Disorder in a Large-Scale High-School StudyLindenberg, K., Halasy, K., Szász-Janocha, C. & Wartbert, L. (2018). A Phenotype Classification of Internet Use Disorder in a Large-Scale High-School Study, International Journal of Environmental Research and Public Health, 15(4). | Artikel Details |
Analysis of a cognitive behavioral group therapy program for adolescents with Internet Gaming and Internet Use Disorder - First results of an effectiveness studySzász-Janocha, C., Lindenberg, K. & Vonderlin, E. (2018). Analysis of a cognitive behavioral group therapy program for adolescents with Internet Gaming and Internet Use Disorder - First results of an effectiveness study, Journal of Behavioral Addictions, 7(S1). | Artikel Details |
Efficacy trial of a brief cognitive-behavioral prevention program for adolescents at-risk of Internet-related disorders: effects at 4-months follow-upLindenberg, K., Schoenmakers, S. & Halasy, K. (2018). Efficacy trial of a brief cognitive-behavioral prevention program for adolescents at-risk of Internet-related disorders: effects at 4-months follow-up, Journal of Behavioral Addictions, 7(S1). | Artikel Details |
Frühinterventionen im ambulanten Setting: Effekte eines verhaltenstherapeutischen GruppentrainingsSzász-Janocha, C., Vonderlin, E. & Lindenberg, K. (2018). Frühinterventionen im ambulanten Setting: Effekte eines verhaltenstherapeutischen Gruppentrainings, Sucht, 64(S1), 57. | Artikel Details |
Frühinterventionen in Schulen: Effekte eines Dissonanz-basierten TrainingsKindt, S. & Lindenberg, K. (2018). Frühinterventionen in Schulen: Effekte eines Dissonanz-basierten Trainings, Sucht, 64(S1), 56. | Artikel Details |
Screenings in Schulen: Befunde zur EpidemiologieLindenberg, K., Halasy, K. & Szász-Janocha, C. (2018). Screenings in Schulen: Befunde zur Epidemiologie, Sucht, 64(S1), 55-56. | Artikel Details |